30 maj 2011

Undersøgelse: Undervisningen i Folkeskolen rammer fortsat kun midtergruppen

http://www.eva.dk/presse/pressemeddelelser/2011/undervisningsdifferentiering-hvad-er-det-laerere-lades-i-stikken


Ifølge undersøgelse lavet af Danmarks Evalueringsinstitut er undervisningen i den danske folksekole fortsat målrettet midtergruppen. Undersøgelsen viser, at de boglige svage elever og de boglige stærke elever ikke profiterer af undervisningen på trods af, at undervisningsdifferientering har været øverst på dagsorden de sidste 10 år.
ord med på vejen
Jeg mener, at kommunerne og regeringen skal tænke sig grundigt om, når de tror, at skolerne både kan indrette undervisningen efter den enkelte elev og inkludere børn med specialbehov samtidig. Og så for langt færre penge.
Undervisningsdifferientering og inklusion kan ikke indledningsvis lykkedes for færre penge. Det er min klare overbevisning efter at have fulgt en række klasser på forskellige skoler. Hvis Folkeskolen skal rumme alle børn med vidt forskellige kompetencer, undervisningsdifferientere og inkludere børn med specialbehov er der behov for en massiv investering i skolen, og ikke mindst vil jeg gerne høre, hvad de enkelte lærer rundt omkring mener, der virker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar