24 januar 2011

Fra en lærer på Amager - mine elever er både svage og stærke

Kære Mistillid, tak for et godt initiativ. Jeg er skolelærer og oplever også et stigende pres fra omverdenen, dog aldrig fra forældrene, hvilket gør det meget svært at navigere i forventningerne. Jeg hører for eksempel hele tiden om at de stærke elever ikke må begrænses af de svage, men tænk sig hvis jeg inddelte min klasse efter hvor gode de var til retstavning? Det ville være gak. Forældrene ville også hade det. Sandheden er at alle mine elever både er det ene og det andet og at de har brug for hinanden. Hvem har ikke hørt historier fra andre lærere der pludselig opdager at den elev de mindst ventede det fra har fået succes?
Virkeligheden herude er en helt anden end I politikere og medier gør den til. Vi vil gerne have hjælp, men det er desværre altid det modsatte der er optræk til.
LH

Ingen kommentarer:

Send en kommentar