24 februar 2011

Kun 8 procent af skolelederne bakker op om regeringens udspil til Folkeskolereform

Til mistillid.dk

Jeg er forældre til to børn, der begge går i en kommunal skole. Jeg kan ikke forstå, at landets undervisningsminister, kan komme med forslag til en reform af folkeskolen, der har så ringe opbakning fra skoleledernes side.
Jeg har i flere år siddet i en skolebestyrelse, og har den vej oplevet et kæmpe arrangement fra skolelederens side. Jeg har også oplevet en skoleder, der har brugt mange ressourcer på, at leve op til alle de krav der stillies fra regeringen og kommunen.
Min opfattelse er, at vores skoleleder, gerne vil skabe det bedste fundament for at dygtiggøre eleverne. Jeg kan godt forstå at lederne må sige fra overfor regeringens folkeskoleudspil, når de hele tiden får at vide at de ikke er gode nok. Jeg håber for eleverne, lederne og lærerne at undervisningsministeren snart begynder at tage "skolen" seriøst.

Hilsen Asger Bremer

1 kommentar:

  1. Kære Asger
    Tak for dit indlæg.
    Jeg er fuldstændig enig med dig. Jeg tænker at du har læst artikel i Politiken i går, hvor der referes til en undersøgelse som politiken har lavet. det er tankevækkende den ringer opbakning Tina Nedergaard har fra de mennesker, der rent faktisk arbejder og leder Folkeskolen.
    vh Marie-Louise Andreassen

    SvarSlet